45 هزار تن گندم از كشاورزان يزدي خريداري مي شود

خبر كشاورزي توليد گندم

گروه خبر يزدفردا "مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت : كار برداشت گندم از اراضي زراعي استان روبه اتمام است و تاكنون ميزان 32 هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شده و پيش بيني مي شود تا پايان برداشت اين ميزان به 45 هزار تن افزايش يابد .

به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي اين سازمان "مهندس كاظم فرهمند افزود در سال جاري 27 هزار و 500 هكتار از اراضي زراعي استان به كشت گندم اختصاص يافته كه بيشتر آن در شهرستانهاي خاتم ، ابركوه و طبس قرار دارد .

وي با بيان اينكه در سال زراعي جاري بيش از 10 رقم بذر گندم مادري و گواهي شده از نوع روشن ، پيشتاز ، كوير ، مرودشت ، بك كراس و ... در استان كشت شده از تهيه 2 هزار تن انواع بذر گندم براي كشت در سال آينده و نيز ارائه خدمات آموزشي و فني ، توصيه هاي تغذيه اي ، بوجاري و ضدعفوني كردن بذر خود مصرفي كشاورزان و تهيه و توزيع انوع سموم براي مبارزه با علفهاي هرز به عنوان اقداماتي ياد كرد كه در راستاي افزايش عملكرد كيفي و كمي محصول بانجام رسيده است .

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان يزد همچنين به فعاليت 40 دستگاه كمباين و 130 دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم در استان اشاره نمود و پيش بيني كرد امسال از سطح اراضي زراعي موجود بيش از 100 هزار تن گندم برداشت شود .

شايان گفتن است محصول گندم از نيمه مهر تا آخر آذر در يزد كاشته مي شود و برداشت آن نيز از اوايل خرداد سال بعد آغاز شده و تا پايان تير ادامه مي يابد .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا